يك كارشناس امور رسانه و ارتباطات: رسانهها بستر سازان اصلي توسعه گردشگري ايران هستند
یزدفردا : يك كارشناس امور رسانه و ارتباطات گفت: رسانهها بستر ساز اصلي توسعه گردشگري و عامل رونق اين صنعت در كشور به شمار ميآيند.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان، محمد علي مشكيان امروز در همايش ملي نقش رسانهها در توسعه گردشگري با بيان اين مطلب اظهار داشت: در عصر رسانهكه صنعت گردشگري در آمد اصلي بسياري از كشورها بوجود مي آورد و با توجه به اينكه نفت به عنوان طلاي سياه ايران حداقل ظرف 40 سال آينده به پايان ميرسد نقش رسانهها در گسترش و توسعه صنعت توريسم بيش از هر زمان ديگري مشهود است.
وي افزود: آموزش و تربيت خبرنگاران حرفهاي در حوزه ميراث فرهنگي و گردشگري يكي از ضرورتهاي مهمي است كه سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بايد نسبت به تشكيل دورههاي آموزشي در اين باره اقدام كند.
مشكيان با اشاره به مشكلات و سختيهاي پيش روي نشريات تخصصي گردشگري در كشور اظهار داشت: بدون شك اين نشريات به صورت تخصصي به بحث ميراث فرهنگي و گردشگري ميپردازند نياز به حمايت و پشتيباني مادي ومعنوي دارد.
عضو تحريريه روزنامه اطلاعات گفت: معاونت امور مطبوعاتي و تبليغاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بودجههاي يارانهاي براي حمايت از مطبوعات در اختيار دارد كه ميتواند براساس ضوابط تعريف شدهاي با توجه به نقش مهم رسانهاي تخصصي حوزه گردشگري در اختيار آنها قرار دهد.
وي در پايان نقش رسانه ملي در تبليغ جاذبههاي گردشگري ايران در شبكههاي داخلي و برون مرزي صدا و سيما را در جذب گردشگران خارجي به كشورمان بسيار حائز اهميت دانست و گفت: انتظار از رسانه ملي در تلاش براي رونق گردشگري ملي بيشتر از اينهاست.
یزد فردا
- نویسنده : یزد فردا
- منبع خبر : خبرگزاری فردا
چهارشنبه 15,ژانویه,2025